fredag 13 juli 2012

Vandring Bohusleden juli 2012


14 kommentarer:

  1. Det såg ut att vara en riktigt naturskön led det där. Välordnat med fina vindskydd också!
    Men med alla knotten där så hade dom fått hämta mig med tvångströja efter första natten! ;-)
    Kolla myggmedelslänken jag la ut på forumet. Det medlet hade räddat er nattsömn!

    Men härligt att se lite film från naturen! Hoppas det blir fler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt vacker natur! Det var getingbon i de ett par utedass men det gick ändå. Något kraftfullt myggmedel skulle behövas! :) Tack så mycket!

      Radera
  2. Att komma hem mitt i natten efter 13 timmar på jobbet och få se en sån här härlig film gjorde min dag. Ni ser ut att ha jävligt roligt. Synd att dom fördömda knott asen förstör för er bara. Men å andra sidan kan ni skratta åt det efteråt.Fin natur ni har , tyckte jag såg 2 krokodilögon i å mynningen där;) Och Anthon,det går aldrig som man vill på film när man ska tända med tändstål. inte ens Cody Lundin får till det ibland.Roligt att du filmar när du går bet och inte redigerar bort det.Fan vad sugen jag skulle ha blivit på att fiska på er vandring, ni skulle haft med ett litet kastspö och grillat några abborrar. Tack för en mycket trevlig film. Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du uppskattar filmen! :D Fiskespö skulle man haft med sig.. ;)

      Radera
  3. Håller fullständigt med Magnus, tack för en bra film!

    SvaraRadera
  4. Man kan ta en riktigt torr gammal fårticka och tända eld på.
    När det tagit sig litet så blåser man ut elden så att den pyr
    litet granna och avger då rök som håller flygfäna borta.
    Denna bär man sedan med sig under vandringen och hålls i lämplig
    riktning i förhållande till vinden så att man får röken mot sig.
    Om det är torrt i markerna får man givetvis vara försiktig.
    Det var väl bra att blanda T-spriten med vatten. Det blir
    avsevärt mindre med sot på kokkärlen och inte förlänget det
    koktiden så vansinnigt mycket så att det är störande.
    Hur som helst en mycket trevlig video som gjorde att det
    började spritta i benen på en annan.

    Mvh Lövet;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, vet inte exakt hur den ser ut men det får jag kolla upp. Jag har hört att man i djungeln brukar ta bitar från eremit-bon som man lägger och pyr på elden så att mygg hålls borta. Vattnet tog bort mycket sot! Tack att du uppskattar videon! :)

      Radera
    2. Tickor brukar man hitta på trädstammar. Ser ut som ett ufo som kraschat rätt in i stammen. Det sitter
      ofta på björkar och kallas då björkticka.

      Mvh Lövet/

      Radera
    3. jo sådana har jag sett. Växer fårtickor på får då? ;)

      Radera
    4. Hahahahahahaha!

      Jag vet inte var namnet fårticka kommer ifrån.
      Namnet har säkert en mycket längre historia.
      Skall googla det!

      Mvh Lovqvist666@gmail.com

      Radera
  5. Trevlig film! Man blir riktigt sugen själv på att ta en tur efter någon led :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är bara att börja vandra! ;)

      Radera