tisdag 4 december 2012

Esee 4 Överlevnadskniv!


7 kommentarer:

  1. Tjenare Anton, Bra sida måste jag säga men jag skulle vilja ifråga sätta då du kallar Esee 4 för den bästa kniven, jag antar att du inte har F1 kniven eller att du har läst om den, jag rekommenderar att du kör lite klipp på Youtube och kollar in den samt F1 vs Esee 4 så kanske du ändrar dig lite :) Annars så är det en toppen sida och jag hoppas att du fortsätter med det du gör och lite mer skriverier vore toppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för kommentaren! Jag känner till fällkniven f1 mycket väl, äger ingen men jag har sett många klipp och även hållit i den. Det är en mycket bra kniv, en smaksak ifall man gillar Esee 4 eller fällkniven f1 mest. Finns fördelar och nackdelar med både knivarna. En av anledningarna till att jag valde Esee 4 framför F1 är på grund av "no-questions-asked"-garantin. Förstör du den så får du en ny direkt utan krångel. Båda knivar är mycket bra, en smaksak som sagt. Kommer garanterat att skaffa mig en F1 förr eller senare :)

      Radera
  2. Tack för svaret men smaksak vet jag inte :) Antingen är den bättre eller inte ;) visst har Esee 4 "no-questions-asked" garanti men som kniv är F1 mycket bättre och behöver inte lika mycket underhåll som esee kniven, då det tar ca: 4 timmar innan rost börjar komma fram och visst är man ute längre en så, i alla fall jag :) Men jag antar att vi kanske har lite olika åsikter och detta även om klipper på youtube talar sitt tydliga språk ;) Jag ser fram emot fler och mer tester och grejor av dig då du har en riktigt fin blog måste jag säga. Jag hoppas att du har lite saker på G så man inte behöver vänta allt för länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På vilka sätt är den "mycket bättre"? :)

      Radera
  3. Hej Anthon! Kul att se en välanvänd Esee 4! Min har varit med om många strapatser i skog och mark och har alltid levererat. Definitivt en av de bästa knivar jag haft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena, tackar! Jo den används nästan varje dag när jag ska spänta ved till brasan. Absolut den bästa jag har haft hittills. :)

      Radera
  4. Är den här bloggen död? eller har den bara legat i ide under vintern.. mvh undran som flundran..

    SvaraRadera